Oeps! JavaScript ontbreekt!
Uw Web browser heeft JavaScript uitstaan of ondersteund geen JavaScript.
Om deze website optimaal te kunnen zien dient u JavaScript aan te zetten in uw Web browser en/of Firewall.
Of verander van Web browser die wel JavaScript ondersteund; Firefox, Safari, Opera, Chrome of Internet Explorer nieuwer dan versie 6.
Shoutbox
U moet inloggen om een bericht te plaatsen.
Hemmie
Hemmie7 maand geleden
Allen een voorspoedig 2020 gewenst.
H
hoviereijer1 jaar geleden
Hemmie
Hemmie3 jaar geleden
Mooi werk, Patrick.
Patrick
Patrick3 jaar geleden
alle afbeeldingen zijn terug!
Hemmie
Hemmie3 jaar geleden
Iedereen al vast een mooie en goede Kerst toegewenst, een goede jaarwisseling en een gezond en mobiel 2018. Gr. Hemmie

Rekord D 1700S, geschiedenis bekend, alle documentatie en heel veel onderdelen

Laatst bijgewerkt op 7 maand geleden
A
Een in Nederland uitgeleverde Rekord D (1700S, L uitvoering met opties) met alles er bij (en dat is veel).
Voor de kenner: "ab FgN" onderstel.

Kleine indruk.
- Plaatwerk. Neus, deuren, spatborden, motorkap en kofferdeksel. Allen zonder werk. Achertkant met deuk onder de bumper (is er uit te trekken, geen scherpe vouwen), etc.
- Techniek. Nieuwe 1700S (fabrieks)motor zonder ingeslagen serienummer, nieuwe nokkenas, reserve kop, carburateur, startmotor, dynamo, versnellingsbak, cardanas, veren, vooraslichaam, draagarmen, rubbers, radiateurs, zgan GS/E-tank, etc.
- Chroomwerk. Nieuwe aluminium velgsierringen, perfecte aluminiumlijsten op deur en rondom zijruit, dorpel- en wielkaststrips, set wieldoppen, buitenspiegels, emblemen, voor- en achterbumper zonder gaten, zeer goede tankdoppen, etc.
- Beglazing. Nieuwe getinte voorruit met antenne, gebruikt getint achter, set blank glas.
- Diverse additionele originele opties. Bijvoorbeeld vijf (!) nog in origineelstaat verkerende Ronal Kleeblatt velgen zonder schade met nieuwe bouten en zgan naafdoppen, de 8 delige zijstootstrips, elektrisch kofferdekselslot compleet, nieuw taxislot met sleutel, 5 stalen sportvelgen waarvan 4 voor montage wieldop, bumperrozetten voor en achter, etc.
- Verlichting. Complete set originele verstralers op de bumper, mistlampen voor, reserve koplampen (geen H4) en achterlichten, zgan kabelboom, etc.
- Interieur. Twee sets rode hoofdsteunen (maar een paar is voldoende), rode kaartenbakken zonder schade, reserve rode armsteunen, Sprint-stuur, nieuwe rubberbalg pook, klokken, dorpelbeschermingplaten met alle nokken en weinig instapkrassen, alle schakelaars, 2 reserve ontgrendelingskabels rugleuning stoelen, etc.
- Alle folders, persmap Commodore, WHB en onderdelenboek, andere handboeken, veel originele advertenties (nmi alle denkbare), originele aankooprekening, vele andere rekeningen door de jaren heen, de administratie van alle gereden km's vanaf aflevering, etc.

Een auto zoals het hoort. Zonder roest, technische mankementen of rare dingen. Tot in detail correct (tot de originele dealersticker aan toe).

10.000 km geleden (= 8 jaar) body off restauratie beeindigd waarbij toen een nieuwe drukgroep en koppelingsplaat is gemonteerd, alle remcilinders en klauwen zijn gereviseerd, nieuwe uitlaat e.d.
6000km geleden een koprevisie waarbij alle kleppen, rotocaps en klepseals zijn vernieuwd, de kop geschikt is gemaakt voor loodvrije benzine, nieuwe nokkenas, alle veren en - vaste - stoters vervangen evenals de nylon afstelmoer voor de nokkenas. Tevens twee exta gaatjes in de koppakking voor koeling van de uitlaatkleppen van de 2de en 3de cilinder. De plek waar nagenoeg altijd de koppakking doorslaat vanwege slechtere koeling ter plaatse. Koppakkingen in de USA voor de Manta/Ascona en GT's hebben dit standaard.

Om de koeling te verbeteren is de windtunnel op de radiator geplaatst van een 1900N. De 1700S is daarmee nooit uitgevoerd maar is wel een sterke verbetering.

Ik heb bij de restauratie twee al in de jaren 80 doorgevoerde verbeteringen aangehouden en verder twee nieuwe verbeteringen toegevoegd.
- Montage van de schutborddemping van een diesel in de motorruimte (jaren 80). Deze is het dikste van alle schutborddempingen (beter dan bijvoorbeeld in een 2000S) en dit scheelt aanmerkelijk in de herrie.
- Luchtfilter en toebehoren Manta A 1900 (jaren 80). De originele is er natuurlijk bij. Nu een automatische zomer/winterstand dus sneller een beter luchtmengsel ivm verbeterde luchttemperatuurregeling en luchttoevoer van buiten ipv van onder de motorkap (= warmer). Eigenlijk net zo als bij een 2000S.
- Contactpunt gestuurde elektronische ontsteking met nieuwe "Bosch Rot" bobine (nieuw). Deze bobine heeft sterkere vonk en is geschikt voor een voorschakelweerstand. In combinatie met een electronische aansturen een sterke vonkverbetering en loopeigenschappen motor. Deze electronische ontsteking is een verbeterde versie van de welbekende Vellemankit K2543 opgebouwd met juist voor een ontsteking bedoelde eindtransisor (BU323) en met minder componenten dus ook minder kans op storingen.
- Een GT kleppendeksel (nieuw). Totaal niet origineel maar vanaf aflevering altijd zwetende klepdekselpakkingen gehad en dat was ik nu wel zat. Nu geen zweten meer. De originele stalen klepdeksel is er uiteraard bij.

Foto's.
1983
i.postimg.cc/85xzGHyM/1983-rv.jpg
i.postimg.cc/d0LF0CZB/vmab-1990.jpg

Met ingang van 2000
i.postimg.cc/DfcMtZ8y/2002.jpg
i.postimg.cc/sx2qndPJ/DSC00440.jpg
i.postimg.cc/TPYV5dTQ/DSCF3823.jpg

Anno nu
i.postimg.cc/X7WDZxWN/6f905ef3-7c0e-4c70-a94e-28777cf715e7.jpg
i.postimg.cc/3wkLMcX1/45b09225-c9c0-4df2-b362-240038ac2646.jpg
i.postimg.cc/26v2yLXB/6d6252d7-dea6-4275-a669-f1e3c723b5b2.jpg
i.postimg.cc/gk44xW44/DSC03414.jpg
i.postimg.cc/vmg8kGcm/c24dc817-9185-426c-8cc5-cf8948951df1.jpg
i.postimg.cc/QNBH9Gss/DSCF6770.jpg

Ronald Kleeblatt velgen
i.postimg.cc/1tXX9DCy/DSC02455.jpg

Twee extra koelingsgaatjes.
i.postimg.cc/1trq5bqw/Opelheadgasketcoolantholessm.jpg
U bekijkt kan alle discussiegesprekken in dit forum.
U start kan niet een nieuwe discussie in dit forum.
U antwoordt kan niet in deze discussie.
U start kan niet op een enquente in dit forum.
U uploadt bijlagen kan niet in dit forum.
U download bijlagen kan niet in dit forum.
Op dit forum kunt u veel informatie vinden over de Opels die door de jaren heen echte mooie klassiekers zijn geworden.
Om deel te nemen aan dit forum dient u zich eerst te registreren waarna wij uw account activeren.
U kunt dus na registratie helaas niet direct gebruik maken van dit forum.
Klik hier om naar het forum te gaan.
Wij wensen u veel plezier op het nieuwe forum van de HOCN.
Mocht u nog vragen hebben over het forum, stuurt u dan een e-mail naar forum@opelclub.nl
Leden Enquete
Hoe makkelijk kom jij nog aan onderdelen voor je klasieker?
Inloggen
Nog geen lid? Klik hier om te registreren.
Gebruikers online
Gasten online 9

Leden Online 0


Totaal aantal leden: 563
Nieuwste lid: buitermark