Mijn C Ascona's

Laast geupdated op 6 jaar geleden
asconahobbyist
Even het C Ascona deel een boost geven en mijn wagentjes eens showen,al zullen ze al wel bekend zijn van meetings en toerritten.

hier de eerste,een rode Ascona C 1.6S in de J uitvoering,op 3 November 1983 nieuw gekocht door mijn ouders,in 2000 de stalling ingegaan vanwege te veel roest en bezinning,wat te doen??
Besloten om de auto te gaan restaureren samen met paps,dus her en der een sloopwagen gekocht en gedemonteerd,en diverse nieuwe delen gekocht voor als we gaan beginnen,helaas in 2003 overlijdt mn vader en vlak daarvoor (toen hij wist dat hij nooit meer in de Ascona zou rijden) hem beloofd dat ik volgens het oude plan doorga,dus de auto restaureren,en tevens de belofte gedaan,dat als ik ooit trouw,het in die auto wordt.
Tsja en dan vraag e in 2009 je vriendin ten huwelijk en dan ga je maar eens beginnen.
Dus het barrel (want dat was het) uit de stalling getrokken en aan de slag.
Alle deuren waren rot evenals de voorschermen en achterklap,dus eerst maar ns roestvrij spul erop hangen

www.mijnalbum.nl/GroteFoto-38R7UNCQ.jpg

de voorkop was zo slecht dat die er helemaal af is gegaan,bij de raamstijlen zie e de lassen nog,de vloer bij de wielophanging was compleet gaar,tevens was ie linksvoor krom vanwege een slecht gerepareerde schade destijds in 1989.
hier is alle roest er weer uit.

www.mijnalbum.nl/GroteFoto-RWCO7RDX.jpg

inmiddels helemaal in de epoxyprimer,alleen nog alle naden kitten,en dan kan de kleur erop.

www.mijnalbum.nl/GroteFoto-VP4OFVG4.jpg

en inmiddels kunnen we weer gaan opbouwen

www.mijnalbum.nl/GroteFoto-LYZEKXXG.jpg

eindelijk weer op eigen benen.

www.mijnalbum.nl/GroteFoto-DRPZNZKR.jpg

het begint wat te worden

www.mijnalbum.nl/GroteFoto-CM8UNWEQ.jpg[img]<br />
<br />
en het is gelukt!!!<br />
in Augustus 2009 begonnen en 20 Mei 2010 was t mn trouwauto<br />
<br />
[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-L3YLMKDU.jpg

en in de zomer mag ie menig weekendje mee naar de camping.

www.mijnalbum.nl/GroteFoto-LY8HEVAL.jpg
asconahobbyist
nummer 2 is een 1.6S Berlina automaat van 3 januari 1983,de auto is in 1996 door de 2de eigenaar met 33000 km naar nederland gehaald,in 2003 werd ik de derde eigenaar met 71000 km op de klok,inmiddels heb ik m alweer 9,5 jaar en staat de teller op 125000 km,de laatste jaren kwam er per jaar niet meer dan 1000 tot 1200 bij,1 jaar heb ik zelfs maar 400 gereden,dus alweer bezinning,maar als ik met m rijdt,doe ik dat wel met een glimlach,want wat is t een heerlijke wagen!

www.mijnalbum.nl/GroteFoto-7G4YY4MV.jpg

en af en toe moet ie flink werken,op camping bijvoorbeeld "even" de caravan verplaatsen,maar dat gaat m prima af,hij heeft power zat.

www.mijnalbum.nl/GroteFoto-EEPTBGQB.jpg

dit jaar nog maar ns aankijken,en anders maar proberen een ander baasje voor m te vinden,die meer tijd met m wil doorbrengen.
asconahobbyist
en dan nummer 3,dit is tevens mijn dagelijkse auto (als gezinsauto hebben we ook nog een Zafira op LPG,maar daar rijdt mn vrouwtje altijd mee)
Een Ascona 1.6S basis uit 1984
zo gekocht begin 2010

www.mijnalbum.nl/GroteFoto-I8GYLGLX.jpg

maar ja,dagelijks gebruik,20000 km per jaar,dan schieten de originele stoelen na al die jaren toch wat te kort,dus een beetje zoals ik dat in de jaren 90 ook deed,verbouwen met originele spullen,autostyle en dat soort rotzooi was er toen nog niet.

de buitenzijde een facelift naar modeljaar 1988 gegeven,met velgen die toen op de Ascona GT zaten.

www.mijnalbum.nl/GroteFoto-4FNYH4YC.jpg

binnenin de stoelen van een Manta B GSI,lekker,echte Recaro's en de rest van een Ascona GLS uit 1988

www.mijnalbum.nl/GroteFoto-LWZDMBCK.jpg

en als je dan toch bezig bent,niet origineel in de Ascona,wel erg mooi en eenvoudig in te bouwen,een LCD tacho van een Kadett E GSI

www.mijnalbum.nl/GroteFoto-FYPS3DDC.jpg

wel weer retro is een echte rubberen spoiler ,alhoewel ik m er achteraf liever niet op had gehad.

www.mijnalbum.nl/GroteFoto-MRK4DF7O.jpg

en de nieuwere Astra F mocht het tijd display leveren,en de Corsa C de pookknop (inmiddels zit er weer een mooie originele in

www.mijnalbum.nl/GroteFoto-6O7J7OG6.jpg

en om de mensen te attenderen dat ik een gevaarlijke afwijking heb,deze maar aangeschaft

www.mijnalbum.nl/GroteFoto-NUKHTHXH.jpg
Hemmie
Erg mooi om te zien. Zelf in 1983 een rode 4-deurs Ascona-C 18E Sport gehad. Deze toen nieuw aangeschaft en 156000 km. mee gereden.
asconahobbyist
de Sport ken ik wel,die had vrijwel hetzelfde interieur als mijn Rode J,alleen met een rood biesje in de bekleding in plaats van een zwarte bij mij,dat was een leuke uitvoering,en ook nog ns snel!
Een kennis van mij is bezig met een Ascona 1.8E CD van begin 1983,origineel NL,zal dr wel eens een fotootje van posten.
asconahobbyist
hier nog een paar plaatjes van een fotoshootje die ik van het najaar heb gedaan,en een wat mooiere foto van de witte.

www.mijnalbum.nl/GroteFoto-HETUK6JF.jpg

www.mijnalbum.nl/GroteFoto-GNWVWQT4.jpg

www.mijnalbum.nl/GroteFoto-3MO6GKHL.jpg

www.mijnalbum.nl/GroteFoto-CCKAYKI6.jpg

www.mijnalbum.nl/GroteFoto-SQXTAIY4.jpg

en hier de wittte,onndanks een daily toch een mooie kar,vind ik zelf.

www.mijnalbum.nl/GroteFoto-YRW4M4DB.jpg
Michiel
Prachtige collectie, vooral die rode en het verhaal erachter! Zaten daar nou die onderdelen op van mijn '83er die door vandalen onder handen genomen was?
asconahobbyist
ja,het linker voorscherm komt van de oranje luxus van jou af! Dat was nog een hele mooie gave.
En in de 2 deurs zit een ziraampje van de jouwe,omdat bij mij het scharnier losgeraakt was.
Michiel
Oh ja, dat was 'm. In elk geval leuk dat mijn auto ondanks zijn trieste einde op die manier nog een beetje voortleeft :)
ascona abc
Blijft een mooie auto een ascona c. krijg na het zien van jou foto's wel weer zin om de mijne van stal te halen.
ascona abc het volgende als bijlage bestand:
olympus_camera_026.jpg [136.09kB / 68Downloads]
ascona abc
nog wat plaatjes van mijn c
olympus_camera_030.jpg [137.44kB / 74Downloads]
ascona abc
achterbank met armsteun zie je niet vaak in een ascona
olympus_camera_032.jpg [141.26kB / 71Downloads]
asconahobbyist
Hey Barry,jij ook hier,wordt inderdaad wel tijd om mweer op de weg te zetten,mooie kar!!!
Inmiddels is de witte voor de APK geweest,de schade:
1 motorsteun en 1 fuseekogelhoesje. De motorsteun op sloop in mn jaszak laten vallen,en het hoesje was 1,60,dus we waren weer goedkoop klaar dit jaar!
ascona abc
Hoi, ja hij staat nu al 10 jaar op stal.
Heb hem gister eens naar buiten gereden, moet hem maar eens een goede grote service beurt geven.
Hij heeft in de jaren toch 300000 km afgelegt.
Zal wel iets meer als 1,60 gaan kosten maar ja heeft hij wel verdiend.
asconahobbyist
en om straks in Dronten voor de originaliteitsprijs te gaan weer een update. De originele oude kentekenplaten weer teruggevonden,is ie weer een stukje meer 1983!!

www.mijnalbum.nl/GroteFoto-FPGTIYQD.jpg
ascona abc
hey dat is mooi ja die orginele kentekenplaaten, ik heb ze ook nog achter in mijn ascona liggen.
asconahobbyist
www.mijnalbum.nl/GroteFoto-XBQS6TDC.jpg

www.mijnalbum.nl/GroteFoto-QSHSHPIS.jpg

Update,er zit nu een reproductie van een kentekenbewijs deel 3 uit 1983 achter het voorruit.
asconahobbyist
ook in juli 2010 nog in Youngtimer Magazine gestaan met de Ascona

www.mijnalbum.nl/GroteFoto-BLKGRHAJ.jpg
asconahobbyist
www.mijnalbum.nl/GroteFoto-86SN6E4U.jpg

zo'n echt oud thermometertje er weer in,heeft mn vader destijds speciaal gekocht en heb m weer teruggevonden.
asconahobbyist
www.mijnalbum.nl/GroteFoto-MNGDHLMY.jpg

Ook nog een nieuwe oude mattenset op kunnen snorren
U kan kan alle discussie onderwerpen zien op dit forum.
U kan niet een nieuwe discussie onderwerp starten in dit forum.
U kan niet een andwoord plaatsen in dit onderwerp.
U kan niet een poll starten in dit forum.
U kan niet upload bijlages in dit forum.
U kan bijlages downloaden in dit forum.
Op dit forum kunt u veel informatie vinden over de Opels die door de jaren heen echte mooie klassiekers zijn geworden.
Om deel te nemen aan dit forum dient u zich eerst te registreren waarna wij uw account activeren.
U kunt dus na registratie helaas niet direct gebruik maken van dit forum.
Klik hier om naar het forum te gaan.
Wij wensen u veel plezier op het nieuwe forum van de HOCN.
Mocht u nog vragen hebben over het forum, stuurt u dan een e-mail naar forum@opelclub.nl

leden Polls

Hoe makkelijk kom jij nog aan onderdelen voor je klasieker?

Inloggen

Nog geen lid? Klik hier om aan te melden.

Gebruikers Online

Gasten online: 7

Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 557
· Nieuwste lid: Ronald

Copyright 2018 HOCN Ledenforum / Opelclub